TORNAR

L’Anoia reivindica l’aeroport corporatiu com a prioritari

En resposta a Jordi Moltó, nou delegat del govern a la Catalunya Central, que mira amb prudència el projecte

politica
Dijous, 20 gener 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
A poc a poc es van succeint els nomenaments dels càrrecs del nou govern de la Generalitat. Jordi Moltó ja ha pres possessió com a delegat del govern a la Catalunya Central, i poc temps ha hagut de passar perquè el substitut de Jordi Fàbrega hagi fet declaracions referents a l'aeroport corporatiu de l'Anoia. Segons el nou delegat territorial encara és un projecte molt endarrerit, i ha afirmat que ‘sembla que hi ha algun incompliment de la normativa que el govern havia fet pel que fa a les distàncies d'escoles o hospitals'. Després d’aquestes afirmacions, des de diverses institucions anoienques la resposta ha estat clara: la comarca no està disposada a renunciar a aquest projecte, concedit després d’esforços i consens al territori.

L'aeròdrom Igualada-Òdena, el futur aeroport corporatiu

A la presa de possessió del càrrec, Jordi Moltó es va marcar com a objectiu la recuperació de l'economia destacant que això 'es podrà fer si som capaços de posar-nos d'acord les institucions i tothom'. Sembla, però, que l'aeroport corporatiu no és prioritat del nou delegat territorial que s'ha afanyat a subratllar les dificultats econòmiques amb les quals es troba la Generalitat i que complicaran l'execució del projecte, així com també els problemes 'd'encaix' que representa la ubicació del nou aeroport: 'Hi ha hagut dificultats en el matís de distàncies en algun poble, pel qual passa tot el passadís aeronàutic per sobre la seva localitat' —explica Moltó. Unes declaracions que enterboleixen, sembla, el futur immediat d’aquest projecte.

Cap pas enrere

Les veus comarcals han donat resposta a aquestes declaracions. Ramon Felip, president de la UEA explica que en la reunió que va fer amb el nou delegat ja va mostrar la seva intenció de seguir ferm en les iniciatives que facin avançar el projecte perquè, segons afirma Felip, 'és molt important per al desenvolupament econòmic d'una comarca com l'Anoia que actualment es troba molt deprimida'. Felip ha recordat que 'l'anterior govern ens va posar en el mapa' i afirma que 'no pensem fer cap pas enrere'.

El president del Consell Comarcal, Marc Castells, afirma convençut que ‘l’aeroport serà una realitat, això és un fet, i el nostre objectiu és materialitzi el més aviat possible’. Castells pensa que ‘la greu situació econòmica que va deixar el tripartit a la Generalitat’ pot repercutir en l’endarreriment d’alguns projectes, però en cap cas aquests han de ser els de l’Anoia. El president del Consell recorda que el mateix Jordi Moltó ja va dir que l’Anoia seria prioritària. D’altra banda, Marc Castells apunta que ja ha demanat reunió amb el nou president de la Generalitat, Artur Mas, així com amb les conselleries d’Economia, Territori i Sostenibilitat, i Empresa i Ocupació, precisament ‘per posar-los al dia de les necessitats i projectes prioritaris a la comarca’.

Complir els compromisos

Finalment l'alcalde d'Igualada, Jordi Aymamí, afirma que el sorprendria molt que el projecte de l'aeroport no anés endavant, 'ja que tenim el compromís, i vull creure que el nou govern complirà els compromisos institucionals del govern anterior'. Aymamí ha dit que 'el que afirmen aquestes declaracions, evidentment, no m'agrada gens', però que tampoc hi ha hagut encara cap tipus de contacte ni de reunió formal on la nova Generalitat hagi expressat quins plans hi ha per al corporatiu.


8 Comentaris

E

Esther

Igualada

28 de gener 2011.15:48h

Respondre

Hauriem de pensar més en l’Eix Ferroviari i passar d’Aeoroports que no fan cap falta.

M

M´estimo l´Anoia.

Anoia.

21 de gener 2011.14:21h

Respondre

Pel Jesús G i els que pensen com ell, etc. Per l´Anoia, ell millor que li podria succeir es que no es fes aquest aeroport. La pressió urbanistica que rep de l´area metropolitana es brutal,... Llegir més abocadors, carreteres, projectes de vias ferreas, etc. Els nostres fills i nets, no es mereixen que els hi deixem un entorn trosejat i escapçat. Creixem sostenible sí, pero sostenible de veritat!, i havent´hi un El Prat, aquest aeroport es innecesari. Aixó seria la ”ferbre del totxo- 2” en forma de aeroport, ”pan para hoy, hambre mañana”.

D

Daniel

Pla de la Masia

21 de gener 2011.08:06h

Respondre

Tens tota la raó Jordi, i han coses que no s’ entenen. Fa dos dies els de Òdena Oberta (i no l’ ajuntament) ens explicaven la normativa i que no es podria construir el aeròdrom, ja que no... Llegir més complia un munt de requisit. Ara sembla que tot està arreglat i que no passa res (ja compleix les distancies de seguretat amb guarderies, hospitals, escoles... Entre altres coses). Com s’ entén això?

J

Jordi

Pla de la Masia

20 de gener 2011.17:23h

Respondre

Jesus G, no et preocupis pels de l’espelt que ells no son qui per opinar sobre aquest aeroport. El que és important és el que pensem els que haurem d’aguantar tots els inconvenients i no en... Llegir més treurem cap profit. El que importa és que pensem els que vivim al Pla de la Masia i Barri de Sant Pere.
Que tens alguna obsessió amb la gent que viu a l’espelt?
Algú ens ha preguntat el que pensem els ”veïns” de l’aeroport?????
Menys unio empresarial i més associacio de veïns.
On està l’associacio La Coraza que si que hauria de protestar?

T

Toni Morros

Igualada

20 de gener 2011.14:15h

Respondre

David; absolutament d’acord. I com tots sabem, massa vegades els governants en fan ús...però els governats moltes vegades, encara que els políticas pensin el contari, no sóm imbècils.

J

Jesus G.

Igualada

20 de gener 2011.13:41h

Respondre

També s’hi oposaran els de l’Espelt al desenvolupament de l’aeroport corporatiu ?? Espero pel bé de tota l’Anoia que tots unim esforços !

p

pau

20 de gener 2011.11:50h

Respondre

Un de les causes del desencís que tenim en els polítics actuals és que ja els hem vist prou vegades negant realitats o donant per bons anàlisi que obliden realitats. És a dir,”fent passar el... Llegir més clau per la cabota” o ”fent-nos combregar rodes de molí”. En aquest cas, parlen de consens del territori i obliden que hi ha alcaldes de poblacions afectades que hi posen pegues i que no s’ha fet cap consulta als ciutadans de les poblacions afectades. Parlen d’un bon projecte quan té unes mancances greus òbvies de distàncies de seguretat, longitud de pistes ,..Parlen de projecte revulsiu oblidant l’ombra opaca de la competència que aeroport de Barcelona, ben dotat d’espai per usos comercials, ja exerceix. Necessitem polítics que toquin de peus a terra. Que diguin les coses pel seu nom. Que no desdibuixin la realitat en funció de voluntats perquè la realitat és una i tossuda i sempre acaba imposant-se. Només així podrem posar la mà al foc i confiar en els nostres polítics i els seus discursos. Prou demagògia en aquest tema i en cap altre. Sisplau, no ens ho podem permetre mai, però en la difícil situació atual menys.

D

David

Igualada

20 de gener 2011.09:48h

Respondre

La demagògia (en grec ?????????), segons el concepte d’Aristòtil, és una forma impura de govern democràtic que consisteix en exercir el poder a profit de les masses indisciplinades.

Avui en... Llegir més dia és considera una estratègia política que consisteix en apel·lar a emocions (sentiments, amors, odis, pors, desitjos) per tal d’aconseguir el suport popular, freqüentment mitjançant l’ús de la retòrica i la propaganda.

També es pot considerar com un tipus pervers d’oratòria, que permet atreure cap als propis interessos les opinions dels altres utilitzant fal·làcies o arguments aparentment vàlids que després d’una anàlisi de les circumstàncies, poden resultar invàlids o simplistes.

Font: Viquipèdia

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.