TORNAR

El Bages presentarà una candidatura per acollir l’aeroport corporatiu de Catalunya

Competència per l’aeroport corporatiu

economia
Dijous, 11 desembre 2008. 12:49. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
"Presentarem una candidatura, ara estem ultimant el projecte que ja està força avançat”. Així ho han assegurat des de la Cambra de Comerç de Manresa assenyalant que hi ha el consens polític i econòmic suficient. Segons va anunciar el secretari per la Mobilitat Manel Nadal, el termini s’obrirà abans de la primavera, i l’Anoia no serà la única candidatura.

Vicenç Mauri, president de la PIMEC Catalunya Central - ACN

Aeròdrom de Manresa

Manel Rosell, president de la Cambra de Comerç de Manresa - ACN

El president de la Cambra de Comerç de Manresa, Manel Rosell, ha explicat avui a anoiadiari·cat que el Bages presentarà una candidatura per optar a l’aeroport corporatiu. Segons ha avançat el president, "el projecte està bastant avançat i com que el termini s’obrirà en breu, tot i que sabem les dificultats que comportarà, som optimistes".

Amb tot, Rosell no ha volgut avançar l’emplaçament on s’ubicaria l’aeroport, ja que encara hi estan treballant "tenim vàries opcions, i ho estem acabant de valorar".

Sembla que la Generalitat s’interessa per l’aeròdrom de Manresa

Tot i que segons el president de la Cambra encara no s’ha decidit on s’ubicaria la instal·lació aeronàutica, el propietari de l’aeròdrom de Manresa, Manel Pujol (de l’empresa Pujol i Montalà) ha assegurat que no fa ni mig any, el Director General de Ports Aeroports i Costes de la Generalitat de Catalunya va visitar les seves instal·lacions, que actualment compta amb una pista de 800 metres operativa per a avionetes i ultralleugers.

Segons Pujol no han rebut cap notificació d’interès ni cap altra visita del departament tot i que assegura que seria difícil emplaçar-hi una instal·lació d’aquestes característiques.

De fet, a finals del mes de setembre el secretari per la Mobilitat, Manel Nadal, va reconèixer en una visita a Manresa que el Govern de la Generalitat pensa que seria bo que el Bages tingués un aeroport corporatiu ja que és una de les sis comarques de l'àrea d'influència de Barcelona que 'per condicions' podria acollir un aeròdrom.

Manel Nadal destacava en aquell moment que "no volem que ens passi" com l'any 2005 quan el Govern va anunciar que estudiava la possibilitat d'ubicar un aeroport a Fonollosa i el territori s'hi va oposar. De totes maneres reconeixia que seran els ajuntaments dels territoris els que hauran de decidir si volen o no tenir l'aeroport.

Manca de consens dins l’ajuntament de Manresa

Tot i l’optimisme manifestat pel president de la Cambra de Comerç, altres estaments empresarials de la comarca sembla que no ho tenen tant clar.

El president de PIMEC de la Catalunya Central, Vicenç Mauri, ha insistit en la importància que tindria aquesta infraestructura pel territori però ha lamentat la manca de consens polític dins el mateix ajuntament "sembla que la Generalitat apostava pel Bages ja el 2005 però l’oposició de la gent ho va frenar; ara, un dels regidors del tripartit (ICV) a l’ajuntament, no està d’acord amb el projecte, per qüestions de danys al territori i qüestions mediambientals, un altre regidor (ERC) manté una posició ambigua".

El mateix Mauri ha insistit en la idoneïtat del projecte però ha assegurat a anoiadiari que desconeixia que s’estigués treballant el tema.

A Sant Fruitós no en saben res

L’alcalde de Sant Fruitós del Bages, territori que comparteix la ubicació de l’aeròdrom de Manresa, ha assegurat que “no hi ha cap posició formal, com a mínim que sàpiga aquest alcalde, que hi hagi la intenció de fer cap aeroport corporatiu”. Si bé l’alcalde no ha descartat que fos Manresa els que estiguessin plantejant el projecte.


21 Comentaris

j

josep

igualada

17 de desembre 2008.12:50h

Respondre

Oscar, si demano un estudi del que significaria el corporatiu és per evitar aquestes valoracions tan ”naif”com la que ens aportes que tenen més de voluntarisme i desig que de realitat futura i... Llegir més que dites sense cap informe-estudi-valoració fiable i imparcial al darrera acostumen a ser un enreda il·lusos. I la situació no està per caure en paranys polítics que no agafin el toro per les banyes!

c

carles c.c.

SMM

14 de desembre 2008.18:48h

Respondre

aquí si no se pone TEO estamos arreglados.

S

Silvia B

Igualada

12 de desembre 2008.20:24h

Respondre

Ara és on veurem l’influència d’Aymamí/Guisado (quin tandem!) a can Montilla. Que no ens passi res.

O

Oscar Sales

Òdena

12 de desembre 2008.20:08h

Respondre

L’aeroport és bo per la comarca, ja que portarà feina per molta gent, camions, bars, taxis, personal de terra, torre de control, mecànics, caterings, hotels, neteja de l’aeroport avions ... Llegir més empreses que volen un polígon aprop d’un aeroport, en fi s’ha de lluitar per aconseguir-ho i si el perdem el PSC no tindrà ni un vot a la comarca.

p

pere

òdena

12 de desembre 2008.20:07h

Respondre

Ai ai Magí si coneixesin com funcionen internament els sindicats t’emportaries una sopresa no gaire agradable

M

Magí L.

IGD

12 de desembre 2008.18:59h

Respondre

Si els sindicats a l’Anoia estan a favor de l’aeroport vol dir que es crearan llocs de treball, no deu o dotze sinó molts i en molts àmbits i de diferent qualificació. Si no fos així no... Llegir més entendria el suport dels sindicats.

R

Ramon

SMM

12 de desembre 2008.16:22h

Respondre

Realment l’audio que han posat els d’ANOIADIARI és molt clar. Com diria aquell FEINA RAI!

j

josep

igualada

12 de desembre 2008.14:29h

Respondre

Sembla que ens hagin robat. Em pot explicar algú què hi guanyem ì què hi perdrem exactament amb aquest corporatiu? Encara ningú ha sigut capaç de fer una valoració tocant de peus a terra,... Llegir més sense ser tendenciós del que significaria. Ningú!, i tots ja ens estem esquinçant les vestidures. Siguem seriosos. Quin volum d’avions, quin volum de passatgers, quin volum de mercaderies?, caldran més places d’hotels?, què passarà amb ultramagic?, què passaà amb els vols esportius? Com quedarà l’agricultura i quines molèsties tindran els veïns? Ningú s’ha adonat que la majoria de naus empresarials que s’han de construir són per logística, aquelles que no requereixen pràcticament mà d’obra i de baixa qualitat?. Ningú se n’adona que no tenim un tren amb cara i ulls per anar a Barcelona. La Generalitat i el senyor Aymamí expliquen que ja arribarà el tren transversal per tardar només 40 minuts. Si senyor, això serà després del 2026 i passant per Manresa. Exigim informació neutre i veraç i llavors sabrem si val la pena i si estem en condicions de poder. D’altra manera estem tots fent el gamarús!

J

Joan Sala

Igualada

12 de desembre 2008.10:48h

Respondre

Com pot ser que l’alcalde d’Igualada i el d’Òdena no anessin a l’acte a favor de l’aeroport? Ara s’entén tot el seu partit aposta per Manresa i ells callen. Així ens va a l’Anoia.

J

Joan

Anoia

12 de desembre 2008.10:07h

Respondre

Tal com diu en Gerard en el seu comentari. En les paraules d’en Manel Nadal (no tenen desperdici) queda ben clar la gran ”imparcialitat” del govern en quan al seu interès per ubicar... Llegir més l’aeròdrom al Bages.
Tot s’ha de fer a Manresa ?
Com s’ho fan els polítics del Bages per aconseguir que la Generalitat els tingui tant afavorits ?
Serà per que els Ajuntaments del Bages estan més units que els de l’Anoia ?
Seria possible que d’una vegada per totes els representants dels Ajuntaments d’Igualada, Odena, Montbui i Vilanova ( tots del mateix color polític!!!!!) fessin un front comú per tirar endavant la nostra Comarca en lloc de posar-se pals a les rodes entre ells mateixos ?........

G

Gerard Bonet

Òdena

11 de desembre 2008.22:45h

Respondre

Ei! cal escoltar l’audio que heu posat del Manel Nadal.

_

_Marc

11 de desembre 2008.20:57h

Respondre

Que estrany el Bages i Manresa donant pel sac a l’Anoia i Igualada, esperem que la Generalitat tingui clar que l’Anoia és una de les comarques amb més atur de Catalunya i que un equipament... Llegir més d’aquest podria donar feina a molts anoiencs. Però com sempre Manresa foten a Igualada... quin fàstic!!!!!

G

Gerard B

Òdena

11 de desembre 2008.20:48h

Respondre

Ja cal que els alcaldes d’Òdena i Igualada es posin les piles. De només fotos no es viu, per sort.

c

carles c.c.

SMM

11 de desembre 2008.19:50h

Respondre

tranquils amb el PSC ho arreglarem tot, tot i tot.

j

josep

igualada

11 de desembre 2008.18:32h

Respondre

Tot i que no hi ha res decidit, m’irrita i alhora em complau que es torni a demostrar com polítics i empresaris fan volar coloms i venen fum i expectatives a la babalà. Sabíeu que una de les... Llegir més possibles conseqüències del nou pla director de l’aerodrom és que ultramagic acabi marxant. Si enlloc de vendre fum en projectes incerts (i en aquest cas que malvarata l’entorn natural-agrícola i la qualitat de vida dels veïns) es treballés per afavorir a les iniciatives empresarials que existeixen potser aniríem millor ... Semblem acomplexats i tanoques o il·lusos esperant el patge la nit de reis.

M

Montse L

11 de desembre 2008.16:56h

Respondre

No ho donem per perdut, dubto que al Bages hi hagi el mateix consens que aquí. Enhorabona Anoiadiari per la investigació.

L

Laura

11 de desembre 2008.15:45h

Respondre

Malament, malament...
Ja es veia venir

L

Laia

11 de desembre 2008.15:23h

Respondre

no hem de rendir-nos, hem de lluitar per què es faci a casa nostra!

P

Pere

Igualada

11 de desembre 2008.14:05h

Respondre

Ho tenim doncs, ben pelut !!! Per variar tornarem a perdre el ”tren” ?

A

Aina

11 de desembre 2008.13:30h

Respondre

Ostres!
El que hem de fer és demostrar a la Generalitat que l’Anoia és encara millor que el Bages! I si com diu l’amo de l’aeròdrom de Manresa, el sr Balagué va visitar el terreny, que... Llegir més vingu a veure el nostre, a veure què li sembla!

j

josep v.

jorba

11 de desembre 2008.13:20h

Respondre

au, ja l’hem perdut ! o és que algú s’ho creia.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.