//Plugins sense CDN ?>

Segons el conseller de Societat de la Informació de l'Anoia, Carles Casanova, el Consell ja fa temps que treballa de manera conjunta amb el Consorci per fer d'enllaç entre aquest i els ajuntaments, i fomentar l'ús de les noves tecnologies a les administracions locals. En aquest sentit, s'aposta perquè els ajuntaments tinguin web pròpia i hi incorporin eines de l'administració electrònica. També s'està fent una campanya per fomentar l'alfabetització digital entre la població, per exemple amb l'entrada en funcionament de l'aula mòbil. Casanova també va explicar que la rebuda d'aquestes iniciatives entre els ajuntaments és bona, tot i que són conscients de les limitacions de personal i de recursos que tenen els consistoris més petits. El conseller va dir que aquestes noves aplicacions els ajudaran a ser més competitius i a respondre més ràpid davant del ciutadà.
De fet, la implantació de serveis com l'E-TRAM és gratuïta per als ajuntaments, i fins i tot reben una ajuda de 3.000 euros per posar-lo en marxa. El subdirector del Consorci d'Administració Oberta de Catalunya, Miquel Estapé, va explicar que a més s'ofereix assessorament personalitzat als ens locals, portat a terme per tècnics del Consell Comarcal. En la jornada d'aquest divendres es va presentar als ajuntaments el projecte d'interoperabilitat, que vol potenciar la col·laboració entre les diverses administracions i organismes públics per evitar desplaçaments i la pèrdua de temps en gestions per part de l'usuari.