La nostra gran debilitat és sempre la renúncia. L’únic camí cert per aconseguir-ho és tornar a intentar-ho una altra vegada - Thomas Alva Edison
dissabte, 4 febrer de 2012 | 14:03h
actualitat

Finalitza la restauració de les pintures de Sant Pere del Vim

Cultura dissabte, 02 gener 2010. 03.00h
Fa tot just una setmana que s'acabaven les tasques de restauració de les pintures murals de l’església de Sant Pere del Vim. Les pintures situades a la volta de quart d’esfera de l’església romànica van ser descobertes a la dècada dels anys vuitanta i actualment són la millor mostra mural de la zona.


Restauració de les  pintures de Sant Pere del Vim Restauració de les pintures de Sant Pere del Vim


Etiquetes
etiqueta pintures, sant pere del vim, veciana


La restauració s’ha hagut de fer en tres fases, iniciades l’any 2001, i les han convertit en un dels exemplars més valuosos de pintures murals de la zona de l’Alta Anoia. Totes les fases de restauració han estat promogudes per l’Ajuntament de Veciana amb el suport econòmic del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal de l’Anoia i el Bisbat de Vic.

El conjunt pictòric està format per dues etapes clarament diferenciades. El més antic, que es percep al contorn de la volta i a l’arc triomfal, representa una sèrie de sanefes concèntriques de caràcter geomètric i vegetal. L’altre cicle es conserva a la part central de la conca, en una capa damunt de l‘anterior i s’hi representa una màndorla circular ornamentada amb ones concèntriques, dins la qual apareix la figura de sant Pere entronitzat i amb tiara papal de tres corones.

Actualment l’Ajuntament de Veciana està treballant amb diverses administracions i entitats, per tal de restaurar la resta d’edifici el qual va ser declarat Be Cultural d’Interès Local l’any 2007.



Lectures 712 lectures   comentari Comenta-ho   Enviar Enviar   Imprimir Imprimir  

publicitat



comentaris

No hi ha cap comentari a aquest article




comenta
El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.


La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
publicitat

actualitat
eltemps
AVUI
Matí
sol
Tarda
sol
-6 Cº
3 Cº
Demà
Matí
sol
Tarda
sol
-8 Cº
1 Cº


publicitat

Un cafè amb Bildelberg Club Cabaret

Paranoia Accions va néixer a rel del tancament de la programació que fins l'any 2007 havia dut a terme el subterrani de Cal Ble, en breu deslocalitzat. No sabem si finalment les entitats culturals suplirem ... Llegir més


Comentaris  
Enviar   Imprimir


receptes
super mas

Voulauvents farcits

Ara que arriba el cap de setmana, us proposem que us atreviu amb els voulavents que us proposa la...

publicitat
publicitat



blocs
Obre't el teu propi blog




© anoiadiari.cat, 2012 | qui som | crèdits | avís legal | publicitat | guia comercial | contactar | enllaça'ns