Rec.0 és la primera proposta que fan un seguit de persones vinculades al barri i a la ciutat, que creuen fermament que el patrimoni industrial de la zona pot ser l’escenari d’iniciatives culturals, socials i empresarials. Rec/experimental stores és una transformació temporal del barri del Rec d’Igualada. Durant un dia, les velles fàbriques es convertiran en espais de venda de primeres marques, que exposaran i vendran en un entorn històricament i industrial incomparable, transformat per l’ocasió per un grup de creatius.
La primera edició d’aquestes pop up stores serà el divendres 27 i el dissabte 28 de novembre. L’equip creatiu escollit per aquesta primera experiència està format per Jordi Ribaudí, Ramon Enrich, Ricard Vila i Lluís Jubert, i transformaran 4 espais: l’antiga Adoberia Anicet Gabarró, que actualment estudi del dissenyador Jordi Ribaudí; Curtits La Bella, un edifici industrial del S.XIX, situat al costat del museu comarcal; Espais del Rec, l’antiga adoberia de Cal Segal del S.XVII; i alguns espais de l’Adoberia Cal Granotes.
Aquests quatre espais canviaran de cara per acollir 12 marques de moda de reconegut prestigi nacional i internacional: Antoni Miró, Celia Vela, Gemma, Helmetdress, Josep Abril, Manolita Watlin, Merithé François Girbaud, Miriam Ponsa, Mosquito en Alaska, Sita Murt, Textura i Vialis.
Pels visitants, comprar serà també una experiència diferent ja que, a més de l’evident atractiu de trobar productes escollits, a preus immillorables, la transformació del barri del Rec serà el gran atractiu. A més a més l’esdeveniment es complementa amb activitats paralel·les d’oci sociocultural.
Rec.0 ja té un grup al facebook, una manera de seguir el dia a dia del projecte fins al moment de l'estrena. Després d'aquesta primera edició, ara a finals de novembre, hi ha prevista un segon Rec.1 de cara a la primavera vinent.
Perquè el Rec?
Igualada és una ciutat amb un ric passat industrial. Durant segles, les seves fàbriques tèxtils i les adoberies situades al barri del Rec van ser autèntics motors econòmics. A mitjans del segle XX va arribar la decadència i aquells edificis imponents, poc a poc, van ser abandonats. Avui se’ns fa encara més evident l’esplèndid patrimoni arquitectònic que van deixar aquells anys de progrés: un barri sencer que, malgrat el temps, conserva una atmosfera particular que el fa especial.
Al barri del Rec d’Igualada hi conviuen adoberies en actiu amb velles fàbriques en desús. Carrers estrets que amaguen autèntics tresors: grans edificis industrials del s. XVII que conserven sales enormes gairebé tal i com eren, patis interiors, façanes, ornaments.... I, sempre present, el rec, un canal d’aigua que encara avui, recorre el barri d’est a oest.

Sent un esdeveniment privat, perque reb subvenció oficial?
Algú ho pot explicar?...... es que jo no hi trovo la reposta.
Correcció: és divendres 27 i dissabte 28 de novembre
perdoneu la confusió


Keyness deia que ‘a llarg termini tots estarem morts’ per defensar la inversió pública com a eina per reactivar l’economia. La veritat, com diu el Professor Xavier Sala i Martín, és que el ‘llarg ... Llegir més
La història si la mirem molts i molts anys erera ens adonem que és cíclica. Les coses bones i dolentes es produeixen amb el pas dels anys i dels segles amb diferents matisos, però en el fons passa ... Llegir més
Ara que arriba el cap de setmana, us proposem que us atreviu amb els voulavents que us proposa la...
El ojo del huracan