TORNAR

El nou recorregut del bus urbà igualadí augmenta els passatgers

Creix el nombre d’usuaris tot i que també s’incrementa la durada del trajecte

societat
Divendres, 21 novembre 2014. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

 Un total de 72.488 usuaris han fet servir durant el mes d'octubre els transports interurbans de Masats SA a la Conca d'Òdena. Un registre superior al d'altres anys per l'octubre i que respon als nous trajectes que fan les línies LC1 i LC2 i a l'arribada dels autobusos al Pla de la Massa

 Des que l'1 d'octubre, la línia LC1 va variar el seu recorregut per arribar al Pla de la Massa, coincidint amb l'obertura del nou Campus Universitari, l'ús de les línies de transport interurbà ha crescut sensiblement. Els canvis s'han aplicat a les línies LC1 i LC2, que variat el seu recorregut i han modificat els seus horaris, tot i que s'han mantingut les mateixes parades. Els usuaris totals a la Conca d'Òdena el mes d'octubre han estat 72.488. A Igualada en concret, 37.100 persones. Són vora 2.600 persones més que l'octubre de l'any passat, un 7,34%.


La línia LC1 cada 20 minuts porta cap als instituts i al Pla de la Massa. Anteriorment acabava el seu recorregut cap a l'oest a l'Avinguda Gaudí. L'augment de vora 2.600 persones a Igualada respecte l'anterior octubre també és paral·lel a l'increment respecte el mateix període de l'any passat a la resta del transport de la Conca: 4.600 usuaris. D'altra banda, els totals d'usuaris a la Conca han crescut en 15.000 persones de setembre a octubre de 2014. Un dels responsables de Masats SA, Marc Bisbal, explica que "cal ser prudents amb les xifres, tot i que sí que podem atribuir l'augment de l'ús en part al nou recorregut".

Aquesta reordenació de línies ha significat augmentar el temps del trajecte i canviar el traçat de les línies LC1 i LC2. La primera ara arriba fins a Les Comes: "vam esperar una vintena de dies d'adaptació pels que agafaven normalment la LC2 i es confonien: els traslladàvem a la parada que necessitaven per enllaçar". La durada mitjana dels trajectes, que ha crescut uns 5 minuts ara que entra al Campus Universitari, al Pla de la Massa, "primer va aixecar algunes queixes, però el client s'està adaptant". Aquesta modificació de recorreguts va arribar després d'un conveni entre Masats i l'Ajuntament d'Igualada. Masats també va pactar mantenir el preu del bitllet sense increments des de fa dos anys. Ara, com ATM, no preveu que hi hagi cap variació respecte l'any vinent. 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.