TORNAR

"La diferència entre una professió i una passió és que a la passió hi poses els cinc sentits, i els resultats són impressionants"

L'Igualadí Antoni Rabell ha creat el Museu del Tren on s'exposa una maqueta de 200 m² que ha anat construïnt ell mateix durant 15 anys

societat
Dissabte, 26 juliol 2014. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El 1997 Antoni Rabell va comprar una nau al polígon industrial d’Igualada on ha anat construint una maqueta de 200 m². La creació del Museu del Tren és la culminació d’aquest projecte que li ha ocupat unes 10.000 hores de feina. Amb un somriure carregat de satisfacció, rep de dimecres a dissabte diversos grups que visiten el museu. És ell mateix qui fa les visites guiades i condueix el públic per la nau on ha fet realitat el seu somni.

Amb només 10 anys va visitar la maqueta de tren de l’igualadí Antoni Vives i aquí és on va començar la seva passió. Rabell explica que “el següent pas va ser regalar-me un “Ibertren a escala N” per reis”. Tot i que és economista de professió, ha dedicat els últims 15 anys de la seva vida a construir íntegrament amb les seves mans la maqueta ferroviària que recrea perfils d'una ciutat centre-europea.

La maqueta, que té un cost total aproximat de més de mig milió d’euros, té forma de C, cosa que permet veure-la pels quatre costats. “Vaig apostar per aquesta estructura, tot i que exigeix molt més ja que no hi ha marge per les zones mortes on et pots estalviar feina”. Com espectador, és difícil no perdre't cap detall de la maqueta, des de muntanyes i turons, fins a rius i llacs, passant per petits poblets o ports industrials. La minuciositat amb què Rabell ha anat treballant cadascun dels elements de la maqueta, des d'horts fins a taulades, i els detalls de les cases, fa que no puguis parar de contemplar aquesta obra mestra de grans dimensions que ha donat vida a la nau.

A part de la maqueta, el museu consta de dues col·leccions. D'una banda, una col·lecció de trens en miniatura, un total de 3.000 peces entre màquines i vagons. De l'altra, una col·lecció d’accions de companyies ferroviàries. Tot i que Rabell no hi comptava, ja ha rebut alguna donació.

“Hi ha qui diu que el modelisme ferroviari és un art, jo us puc assegurar que com a mínim és una artesania”

Rabell assegura que fer tot aquest muntatge requereix una formació, que ha anat adquirint amb els anys a base d’anar veient moltes maquetes. “He voltat per tot Europa; Alemanya, Suïsa i Àustria bàsicament, i m’he anat formant visualment i tècnicament en tots els aspectes”. El modelisme ferroviari és una disciplina que n’engloba moltes d’altres. “Per aconseguir un bon resultat has de tocar moltes tecles a la vegada”.

“Els aficionats del tren ja vénen sols, el mèrit és fer venir gent que no és del món del tren”

El Museu del Tren Railhome Bcn va obrir el dia 6 de juliol. Rabell confessa que les visites no paren. “Ho estem aconseguint a través del boca-orella, la gent surt molt contenta i ens recomana. Una dada interessant de destacar és que 7 de cada 10 visitants són de fora d’Igualada. Per aquest motiu, aquest estiu el museu romandrà obert els mesos d'agost i setembre.


2 Comentaris

j

juan

igualada

26 de juliol 2014.13:15h

Respondre

Impressionant, val la pena anar a veure-ho.
Felicitats Sr Rabell.

f

francesc

26 de juliol 2014.11:15h

Respondre

ahir vaig visitar el museu amb el meu net.
Us ho recomano, es digne d’admirar
Felicitats

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.