TORNAR
PUBLICITAT

L'IES Joan mercader veu concedit el segon projecte Comenius

Ambdós projectes estan lligats a la problemàtica del medi ambient

Dilluns, 10 febrer 2014. 11:45. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L’Institut Joan Mercader ha rebut amb gran alegria la notificació que se li concedeix el seu segon projecte Comenius d’enguany. Després d’uns anys en els quals no se li havien concedit aquests projectes, al·legant problemes pressupostaris del govern central, enguany ha vist aprovats, en moments diferents, els dos que va sol·licitar.

Representants de l'Ies Mercader a Pärnu

Representants de l'IES Mercader a Kamenz

Ambdós projectes estan lligats a la problemàtica del medi ambient, una problemàtica que en els estudis del centre es tracta en diferents matèries de l’àmbit de la ciència, la tecnologia i les ciències socials. El primer estudiarà les espècies invasores que apareixen en el nostre entorn, ja siguin animals o vegetals, un tema que sovint trobem a la premsa com a objecte de preocupació ciutadana ( el mosquit tigre, la vespa asiàtica, el musclo zebra, el cranc americà...). Se n’estudiaran les característiques, la procedència i l’impacte que causen en el medi, en la salut, en l’economia.... Aquest projecte es farà amb instituts de Polònia, Itàlia i Turquia i serà coordinat per un centre d’Estònia.

El segon projecte, concedit a principis de novembre, es centra en la petjada ecològica, i intentarà primer mesurar la nostra petjada ecològica (especialment en el nostre consum de paper, aigua, electricitat.. ) no només com a estudiants i com a Institut, sinó també com a ciutadans. Es volen veure les conseqüències que el nostre estil de vida té sobre el planeta i començar a detectar els elements més significatius que el fan insostenible . En una segona fase, els diferents grups d’estudiants faran propostes concretes per tal de reduir aquesta petjada. Els socis per a aquest projecte són de França, Alemanya i Noruega i el coordinador holandès.

La realització d’aquests projectes afectarà a diferents cursos i matèries i serà molt enriquidor per als joves del Joan Mercader, que milloraran aspectes rellevants de la seva formació, no només en les matèries relacionades amb els continguts del treball. Comportarà de manera important la familiarització de l’alumnat amb l’ús de les llengües estrangeres, molt especialment l’anglès, per a la producció de treballs i la comunicació acadèmica i personal. En segon lloc requerirà el coneixement i la utilització de diferent programari informàtic per al treball en xarxa amb els altres instituts i la publicació i difusió dels resultats o les propostes. Serà una forma amena i molt motivadora d’aprofundir en dos àmbits actualment tan essencials en l’aprenentatge dels nostres estudiants.

Així mateix totes aquestes tasques implicaran el contacte dels alumnes amb altres joves d’edats similars i de països molt diferents, ja sigui a nivell personal, en les diferents reunions, o virtual a través de les comunicacions digitals. En qualsevol dels dos casos els ajudarà a ampliar els seus horitzons, conèixer i respectar altres realitats i tenir actituds més obertes i tolerants, al mateix temps que els farà prendre consciència d’aquesta realitat complexa, i a vegades llunyana, que en diem Europa.

Professors i alumnes del Joan Mercader ja han començat aquesta feina, i ho van fer a l’octubre d’una forma tan engrescadora com és un viatge a Estònia, per a assistir a la primera reunió del projecte sobre les espècies invasores. La reunió va tenir lloc a la ciutat de Pärnu, seu de l’escola coordinadora. L’expedició va estar formada per 3 professors i 4 alumnes de primer de batxillerat que durant quatre dies de treball intensiu i múltiples visites i activitats van poder coordinar iniciatives i conèixer les espècies invasores més problemàtiques per als estonians, al mateix temps que descobrien aquesta república bàltica i compartien estones de treball i de lleure amb els joves i professors que els acollien i els dels altres països presents (Polònia, Itàlia i Turquia).

Només començat el 2014 una altra expedició formada per 2 professors i 6 alumnes, aquest cop de 4t d’ESO, s’ha desplaçat a la ciutat de Kamenz, a Alemanya, per contactar, per primera vegada , amb els altres centres del projecte que treballa la petjada ecològica. En un entorn gèlid, a nivell climàtic, han dut a terme una càlida trobada amb holandesos, noruegs i francesos, amb una magnífica organització per part del centre acollidor.

I ja s’està treballant en la preparació de la propera reunió, que es farà a finals de febrer a Gravina in Púglia, a Itàlia, novament sobre les espècies invasores.

Reunions a diferents països europeus, treballs interdisciplinars a diferents cursos, ús d’eines informàtiques i de l’anglès en totes aquestes activitats... tot un conjunt de novetats que fan sentir més motivat al centre per la tasca d’ensenyament-aprenentatge del dia a dia, i que de ben segur reverteixen en l’educació dels nois i noies.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.